[O2] egr- kalpka gasząca buczenie??? co to jest?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octanavian
    Drive
    • 2009
    • 55

    #51
    u mnie też sie spaprało, wymieniam przepustnicę na używkę bo moja wyzionęła ducha... jak otworzyłem puszkę od przepustnicy to bylało się z tej elektroniki dobra szklanka oleju... :/
    Będę za 3-4 dni wymieniał przepustnicę na używkę i dam znać czy wszystko gra
    GG 5688545

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #52
      podniosę temat...
      wymieniłem kapkę na nową, lecz okzazło się że tamta klapka spaliła bezpiecznik tzn. ząbek zablokował silniczek który nie mógł przekręcić trybu co zaowocowało spaleniem bezpiecznika...
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        #53
        Już zaradziłeś temu problemowi?

        Komentarz

        • miguello
          RS
          • 2008
          • 1849

          #54
          kurr naczytałem się o tej klapie, i przed chwila jak wysiadałem z auta i je zamykałem usłyszałem bgrrrrrrrrrrrrrrr (to taki dźwięk głodnego niedźwiedzia jakby ) taki może 4-5 sec :roll: Mam nadzieje że to dlatego że jest -18,5 stopnia a nie klapa i u mnie się wysrała :roll:

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #55
            Zamieszczone przez miguello
            -18,5 stopnia
            o mó Boże
            Michał kiedy ty na Syberie zdążyłes pojechać :?: :lol:
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • miguello
              RS
              • 2008
              • 1849

              #56
              piotrek_gdy, powaga wczoraj przed godzina 00.00 było -18,5 stopnia pokazane na maxi dot, domowym termometrze i stacji meteo :roll:

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #57
                Zamieszczone przez Maicroft
                Czy mozna wstawic w miejscu podlaczenia rurki od EGRu blachy jak to kiedys sie rozwiazywalo ??? (chodzi o ta rurke nad strzalka, bo sama strzalka pokazuje wtyczke do klapki EGRu)


                Wtedy syf nie bedzie sie gromadzil w kolektorze bo nie bedzie mial skad sie tam gromadzic.
                Tak ...

                Mi Aligator wraz z programem zablokował w sofcie EGR. Powiedział ze to moze nie 100% ale 80% syfu mniej. A to juz kilkaset km więcej do przejechania. Powiedział ze jak chce to możemy zaślepić erg jakas blaszką i po sprawie. Bo jest to odłączone programowo

                W wolnym czasie to wyczyszczę i zaślepię
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • marbab
                  RS
                  • 2009
                  • 4713
                  • Fiat
                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                  #58
                  u mnie po wylaczeniu silnika przez ok 1,5 min slychac dosc wyrazne buczenie. Jest to norma, bo wydaje mi sie ze wczesniej tego nie bylo :?:
                  Marek



                  Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                  Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #59
                    ja mam całkiem wywalony egr fizycznie i psychicznie :szeroki_usmiech i jest spokój, w zimie troche dłuzej sie nagrzewa ale za to w lecie fajniej
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • Maru 123
                      RS
                      • 2008
                      • 4660

                      #60
                      marbab, obawiam się że to klapka. u mnie też tak buczało
                      1.8T AGU L&K

                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                      Komentarz

                      • marbab
                        RS
                        • 2009
                        • 4713
                        • Fiat
                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                        #61
                        Maru 123, no tak wynika z powyzszych postow ze to klapa, ale czy tak ma byc, czy juz mam sie martwic :?: Przy przekręconym kluczyku do połowy nic nie buczy. Jak dlugo u Ciebie po zgaszeniu to bylo slychac :?:
                        Marek



                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #62
                          no to u mnie tez zaczeło bzyczec tak około 10-15sec przed zapalaniem i po zgaszeniu, trzeba bedzie rozebrac tą klapkę i zobaczyc co w trawie piszczy :evil: dodam ze przy gaszeniu silnika trzęsie nim.
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • fernando
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1890

                            #63
                            Zamieszczone przez piramida
                            dodam ze przy gaszeniu silnika trzęsie nim.
                            No to nie ma się co zastanawiać, wyłamały się ząbki i klapka pozostaje otwarta, jestem niemalże pewien :wink:

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #64
                              masz rację, dzisiaj ją rozkręciłem i okazuje sie ze mam nie dwa a cztery ząbki wyrwane, jak kupie nowy przepływomierz to ten oddam kumplowi to mi dorobi taką zębatkę

                              [ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 23:54 ]
                              wymieniłem przepływomierz, bezpiecznik, wykasowałem błędy i wszystko ok, bagatelka 760zł :evil: teraz mam stary i do niego dorobię zębatkę, może ktoś przetestuje u siebie? 8)
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • gadula007
                                L&K
                                • 2009
                                • 1085
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #65
                                Witam

                                U mnie znowu wywaliło Emission Workshop. Ostatnio (rok temu) wystarczyła wymiana bezpiecznika. Teraz przy okazji u mechanika rozebraliśmy tę klapę gaszącą lub jak kto woli przepustnicę. Okazało się, że oczywiście jest zalana olejem. Spodziewałem się wyłamanych ząbków, ale tego nie nie było. Po wyczyszczeniu wszystko ładnie lekko chodzi. Jednak nadal jest coś nie tak.
                                Czy ta klapa ma jakąś sprężynę zwrotną? Pytam gdyż jakkolwiek nie ustawiliśmy tej klapy po jej wyczyszczeniu to zawsze pozostawała w tym miejscu. Jak otworzyłem to była otwarta. Jak zamknąłem to była zamknięta. Czy nie powinno być tak, że w stanie bez napięciowym to powinna się zamykać sama? Przecież ona się zamyka wraz z gaszeniem silnika, czyli wyłączenia napięcia. Nie znalazłem żadnej sprężyny cofającej przepustnicę do pozycji zamknięcia.
                                Dodatkowo na forum francuskim, które podał Tomek_dx na str2 tego postu, jest mały przewodnik a w nim jedno ze zdjęć, które mnie zaciekawiło.


                                Ja nie kojarzę tej sprężyny po rozebraniu mojej przepustnicy. Czy ona jest w standardzie czy jej nie ma? Może ten ktoś sam to zrobił.
                                Jeżeli jej nie ma, to jak realizowane jest zamykanie przepustnicy?
                                Pytam bo udało mi się zgasić lampkę na desce rozdzielczej, ale Skoda nadal gasi się telepiąc silnikiem, a po podłączeniu kompa wyskakiwał błąd "uszkodzenie silnika klapy"

                                Komentarz

                                • Maru 123
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4660

                                  #66
                                  z tego co pamiętam tam jest sprężyna. jak znajdę w garazu moją starą popsuta przepustnicę to moge ją podesłać komuś do testów i analizy budowy :wink:
                                  1.8T AGU L&K

                                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                                  Komentarz

                                  • gadula007
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1085
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #67
                                    Panowie

                                    Czy nikt z Was nie opamięta jak jest realizowany powrót klapy do pozycji zamkniętej po wyłączeniu zapłonu? To wraca na sprężynie czy jak? bo u mnie nie wraca i nie wiem co jest powodem

                                    Komentarz

                                    • jimprzem
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 9

                                      #68
                                      Pozycja otwarta -motor pracuje sprężyna luźna. Przy gaszeniu silniczek elektryczny zamyka przepustnice i ogranicza przepływ powietrza. Jak w środku klapka nie przykleji się do smoły to wróci w położenie otwarte, jeśli nie to urywa 2 lub 3 pierwsze ząbki plastikowej zębatki i można zapomnieć o uruchomieniu motoru(czarny scenariusz). Czyszczę swoją przy wymianie oleju wraz EGR-m.
                                      Czy pozbycie się na stale przepustnicy powietrza nie spowoduje szybszego zużycia kola dwu-masowego?
                                      VCDS

                                      Komentarz

                                      • gadula007
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1085
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez jimprzem
                                        Przy gaszeniu silniczek elektryczny zamyka przepustnice
                                        Właśnie jest to dla mnie trochę dziwne, że silniczek ją zamyka. Przecież wyłączam zapłon (zabieram napięcie), to raczej coś mechanicznego powinno ją cofnąć, np. sprężyna. Rozumiem natomiast to, że silniczek elektryczny otwiera klapę.
                                        To są tylko moje przemyślenia. Nie widziałem sprawnie działającego układu. Dlatego na moje rozumowanie jakoś to inaczej działa.
                                        Klapa chodzi leciutko, wyczyszczona, nic nie wyłamane. Jeżeli jest tak jak piszesz to może elektrycznie muszę sprawdzić tę klapę.

                                        Komentarz

                                        • jimprzem
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 9

                                          #70
                                          Jak nie mam racji to się nie odzywam. Staram się dbać o jej czystość i mam spokój. Musze spojrzeć na swoja starą klapę.
                                          VCDS

                                          Komentarz

                                          • smer
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2021
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #71
                                            Trafiło i na mnie.
                                            Na razie mam świecącą kontrolkę "check",
                                            błąd: "012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction",
                                            telepanie przy gaszeniu i niepracujące oba wentylatory...
                                            O żesz....

                                            Muszę to cudo rozkręcić i zobaczyć o co chodzi, choć prawdę mówiąc, ani czasu nie mam, ani warunków...
                                            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                            Piszę poprawnie po polsku.

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #72
                                              Zamieszczone przez smer
                                              Trafiło i na mnie.
                                              Na razie mam świecącą kontrolkę "check",
                                              błąd: "012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction",
                                              telepanie przy gaszeniu i niepracujące oba wentylatory...
                                              O żesz....

                                              Muszę to cudo rozkręcić i zobaczyć o co chodzi, choć prawdę mówiąc, ani czasu nie mam, ani warunków...
                                              jeżeli chodzi o klapkę gaszenia to średnio wytrzymuje około 100kkm, bo rozebraniu zazwyczaj wyrabia sie mały trybik który zamyka przepustnicę, trybik jest średnicy trybika z małej zabawki dla dzieci :shock:
                                              Nowa orginalna klapka kosztuje około 700pln, wymiana w własnym zakresie :szeroki_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • pstryczek
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 10778
                                                • Superb III (3V3)

                                                #73
                                                Ło rany Julek, tyle kasy. Skoda to nieustanne wydatki. Mnie też telepie przy gaszeniu, ale błędów nie wywala i nic się nie świeci co niepowinno
                                                Marek

                                                Komentarz

                                                • smer
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2021
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #74
                                                  Ej, Fachmani!

                                                  Na stronie 300 instrukcji obsługi O2 jest opisana skrzynka bezpieczników w komorze silnika - wykonanie 2.
                                                  Czy ktoś z Was może z całą pewnością odpowiedzieć, który z nich jest odpowiedzialny za wentylatory chłodnicy?

                                                  W skrzynce w wykonaniu 1 (str. 298) jest to bezpiecznik nr 38 (10A).

                                                  W wykonaniu 2 bezpieczniki 10A są raptem dwa i na pewno nie są to bezpieczniki wentylatora...
                                                  Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                                  Piszę poprawnie po polsku.

                                                  Komentarz

                                                  • kowal 2002
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 5161

                                                    #75
                                                    smer, nr. 24. Oczywiście jeśli mówimy o małym bezpieczniku od sterowania wentylatora. Bo do jego głównego zasilania to jest bezpiecznik nr. 3 ( 50A ) z przodu skrzynki ( taki płaski, przykręcany nakrętkami )...
                                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...